Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Dag 3 - Kroatisk polis & Makarska

Kategori: Dagligt skit

Vi bestämde oss för att ta oss till polisstationen idag eftersom hotellet tyckte det var en god idé. Polisstationen ligger i Makarska och vi hade ändå tänkt att ta oss dit en dag. Vi reserverade cyklar till kl 08:00 för att det inte skulle vara så mycket folk samt mindre varmt när vi cyklade dit. Jag hade ju planerat detta tidigare och hade pratat om "strandpromenaden" till Jesper, som går mellan Tucepi och Makarska. 

Väl på plats för att hämta upp våra cyklar så fanns det ingen personal på plats. Dörrarna var stängde och cyklarna låsta. Vi gick fram och tillbaka och började fundera på vad vi gör nu, haha. Till slut kom det en man som hjälpte oss, 15-20 min senare :-) 

Vi får våra cyklar och det första vi påpekar är att det är mountainbikes och citerat "dessa cyklar kan man ju cykla upp för ett berg med". Och såväl sagt...som gjort. Den här strandpromenaden som jag sett framför mig var ett mountainbikespår där vägarna var av lös grus och stenar. Branta backar både upp och ner och det spela inte någon roll om jag bromsade eller trampade så slirade cykeln åt alla håll. Vi fick inte ens hjälmar till detta...haha (gamla Ebba). jag var livrädd medan Jesper var långt framför. Tror att jag gick mer med cykeln än vad jag faktiskt cyklade. Och vi ska inte snacka om värmen....

Här kollar vi ut över Makarska

(null)

(null)

Otroligt fin miljö att cykla i iallafall

Jag höll på att dö av svett







Makarska

REDIGERA
Vi satte oss på en restaurang kl 10 ish och beställde varsin drink




Sen cyklade vi tillbaka. Hemvägen var såååå mycket lättare! Skönt!












Kommentera inlägget här: