Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Hemsk vecka!

Kategori: Dagligt skit

Det har varit en hemsk vecka....vet inte ens hur jag ska förklara, mer än att jag typ kan börja gråta nu för allt har varit så jobbigt. Och det är så mycket mer än bara detta, för har ju andra saker att tänka på med, det har helt enkelt blivit för mycket denna vecka. 
 Jag skull jag börja på 2 nya arbetsplatser och jag kände mig verkligen som en nybörjare, visste ingenting, och kände mig mest i vägen..att jobba på ett korttidsboende är totala motsatsen till att jobba i hemtjänsten (som jag gör nu), för i hemtjänsten har man en planering, hur förmiddagen/eftermiddagen/kvällen ser ut, jag vet vad jag ska göra, vem jag ska till, och jag känner dem för man har oftast dem i längre perioder osv. Men på ett korttidsboende där vet man ingenting, man vet knappt vem det är som bor där för vissa är där bara några dagar, andra nån vecka, eller månad. De enda fasta rutinerna som finns det är när de ska gå upp på morgonen, ger medicin + ev dusch, sen är det frukost, och efter det är det typ lugnt fram tills lunchen igen, för där imellan vilar dem sig oftast eller tittar på tv. Ja, och sen efter lunchen är det samma sak tills kvällsmaten...att bara sitta, och inte riktigt veta vad man ska göra är inte riktigt min grej, speciellt när man är ny, det värsta som finns är att ingenting ha att göra. 

Och sen har jag haft halkan där imellan på körskolan, och jag var så jävla nervös INNAN jag kom dit, men ja, sen var det ju skitkul och ville knappt åka hem men då har man stressat upp sig för det i onödan. Tror allvarligt att jag har fått magsår....och nu oroar jag mig för 500 andra saker, och har beslutsångest om jag ska åka iväg till DH eller inte i slutet av november...och har jobbat idag, och ska jobba imorgon, som tur är tog jag bort mig (satt mig otillgänglig) igår så jag visste att jag hade en hel dag utan jobb. 
 
Usch tror nog aldrig jag skrivit så här mycket, men har hur mycket som helst i tankarna just nu, typ 10 andra saker än detta, skönt att skriva av sig lite iallafall...