Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Att donera organ

Kategori: Dagligt skit

Det var lite läskigt att fylla i mitt donationskort. Vi har ju haft döden-döden tema i skolan. Så mycket man inte har tänkt på om något skulle hända. Vi alla ska dö, det har vi alla gemensamt men det ingen av oss vet är ju när och hur. Det är ju det som skrämmer en. För det kan ju faktiskt hända nästa gång jag går ut. Läskigt att tänka så men för att kompensera den tanken så får man ta en dag i taget och inte ta alla nära och kära för givet och njuta av dagen.

I och med allt detta så fyllde jag i mitt donationskort. Skitläskigt tyckte jag! För jag tänkte såhär...om jag inte har fyllt i den så ska jag inte dö men om jag fyller i den så är jag redo att dö, typ, fattar ni? För om jag inte fyllt i den hade jag inte brytt mig för jag ska inte dö nu ändå men nu när den är ifylld så har jag liksom skrivit på att jag kan dö nu för jag vet vad jag vill när jag dör. Haha! Ja, ni fattar.

Men jag tycket helt klart att man ska donera om man kan. För du kan rädda flera liv!!! Och jag tycker att det beslutet ska man göra själv, när man kan, som jag idag. För när du väl dör ska dina nära och kära göra det valet om du inte gjort det, och tänk om dom inte vet? De kommer tänka om det verkligen var det du ville eller ej. Om de gjorde rätt val. Därför tycker jag du också ska ta ditt ansvar och göra ditt beslut så fort som möjligt! Alla beslut är lika rätt. Så gör det!!

Ja, det var min reflektion från dessa 5 döden veckorna. Ha en trevlig helg alla och njut! :)