Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Miami bitch

Kategori: Dagligt skit

Vi kom till Miami imorse och har hunnit utforska en del, eller så mycket som vi hinner utforska på en dag. Vi började bara vandra runt gatorna här och kom till Miami City Center som var riktigt häftigt byggt. Det var ett köpcentrum ute typ, fast ändå inne, med rulltrappor överallt upp och ner. Vi köpte lite glass och kollade in lite affärer. Dock är man lite snål nu efter alla outlets man varit på, så man vet vad det kan kosta ;-)

Sen gick vi vidare och hittade Metromover, som är gratis kollektivtrafik. Det är spårvagnar som kör runt, dock utan förare så det var lite läskigt. Det gick högt över vattnet samt flera motorvägar mm. Vi tog oss till Miami Bayside och det var helt underbart där. Hav, båtar, marknader och skyskrapor :-) Dock så är det så jävla varmt (som alla andra dagar), 32 grader och det ska vara i skuggan?! Man ska inte klaga men vi är svenskar :-))))

Hotellet är riktigt fint och kan absolut tänka mig bo här igen! När vi kom hit och skulle checka in fick jag och Jesper en svit. Vi hade betalat för det antar jag men det visste vi inte om. Så vi bor på näst högsta våningen och fick lite fler fördelar än min familj ;-) Alla fick dock en gratis drink i baren men bara vi som fick välja på sprit. Vi har snacks i rummet som är gratis för oss och vi fick supreme wi-fi (vad det nu innebär). Nä men det här känns så lyxigt (vi är fortfarande unga). Vi har badat på takpoolen samt suttit i bubbelbadet (dock bara 6e våningen). Nu går vi här i våra morgonrockar som man fick. Hahaha...äkta turister.

Imorgon åker vi hem :-((( Men ska samtidigt bli skönt att komma hem. Jag saknar mina katter. Svensk mat. Vi äter en god frukost imorgon på hotellet sen har vi tänkt att ta Metrorail, ett tåg som går till flygplatsen och hänga där efter vi checkat ut.

Detta har varit så himla fräckt! Kan absolut tänka mig åka till Miami igen och ha flera dagar här. Här får ni lite bilder! Först ut lite bilder från Hollywood Beach innan vi åkte hit.

Broadwalken tidig morgon. Här var vi på väg att äta frukost ute innan vi begav oss till Miami.

Här har de badvakter i dessa torn utmed hela stranden. Vi har hört hur han visslar på folk som har begett sig långt ut när det varit röd flagg. Det var flaggat rött en dag vi badade och det kändes hur strömmarna tog tag om benen.  Vågorna var också så höga att man nästa drunknade om man inte var beredd att simma igenom dem. Det var bara första dagarna som det var lite mer lugnt och man kunde bada utan att kämpa med vågorna :-) Det blev dock lugnare fram på EM.

På väg in i Miami

På väg

Utsikt från rummet, helt ok!