Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Makarska rivieran

Kategori: Dagligt skit

Då tänkte jag att jag skulle uppdatera lite under min semester i Kroatien. Denna gången har jag lämnat min Nikon systemkamera bakom mig och har numera en kompaktkamera, Sony DCS-HX80, som är mycket smidigare att bära med sig i denna värme :-)

Vi åkte hemifrån Motala igår 09.45 och var i Tucepi, i Kroatien, ungefär 12 timmar senare. Flygresan till Split tog "bara" 2 1/2 timme. Vi är vana med långflygningar nu eftersom de senaste gångerna vi har rest har varit till Amerika och ett antal tidszoner bakåt. Denna gången är det ingen tidsskillnad. 

Hotellet hade sparat lite kall plockmat till oss när vi kom igår och vi satte oss ute med varsin drink. Dock såg man ingenting eftersom det var mörkt ute så vi visste inte hur omgivningen omkring oss såg ut förrän idag. Omgivningen är helt fantastisk! 

(null)
Vi har strandpromenaden precis utanför hotellet och efter det kommer stranden och havet. Vi kan alltså ligga inne på hotellområdet i solstolarna och sedan bara gå 10 meter ut och doppa oss i havet. När vi är trötta på det kan vi ta oss en simtur i poolen istället :-)

(null)
Detta är alltså vyn vi får stå ut med varje dag. Det är rätt mäktigt att ha dessa berg omkring sig. Vi hade tänkt att ta en hike en dag och sedan åka zipline nedför. 

(null)


(null)
Vi har ett rum i ett annex en liten bit bort från hotellet och området. Cirka 5 minuter. Enligt mig är det ingen fara, även om det typ är fyra trappor upp utan hiss :-)


Idag har vi bara badat, solat och druckit en del drinkar. Vi provar allt möjligt här. Man ska ju utnyttja sin all inclusive. Vi har även gått en bit på strandpromenaden där vi hittade en nattklubb. Ändå bra att veta då baren på hotellet stänger kl 00.00 ;-) 

Imorgon åker vi till Dubrovnik och King’s Landing! Nu ska vi ner och äta kvällsmat :-)

Kommentera inlägget här: