Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Resan till SFO

Kategori: Dagligt skit

Jag skulle ta bussen kl 01.50 på natten mot Arlanda från Linköping. Det börjar med att den bussen är försenad i 40 minuter och jag hade klätt mig med t-shirt och mjukisbrallor och jacka, inget mer. Inga vantar, tjocktröja eller nåt så frös ihjäl innan resan hann börja...haha.
 
Men bussen kom till slut och det var så vidrigt, alltså det luktade svett i hela bussen, det var fullt med folk och trångt. Varmt och svettiga. Kände inte att jag fick något syre när jag andades så äckligt det var. Man kund inte heller sova typ för den enda platsen som fanns var ju ett yttersäte, och trångt var det, fick lite mikrosömn..Kan inte rekommendera flygbussar från swebus iallafall :D 
 
Framme på Arlanda gick allting smidigt och jag satte mig vid rätt gate och somnade där istället. Skönt tills jag vaknar och det är 25-30 min kvar tills flyget ska gå och jag ser på skärmen att detta flyg går till Geneve. Haha...får panik, tror jag sovit förbi mitt flyg. Kollar upp det och då har de bytt gate och det var långt på andra sidan Arlanda typ så jag kom precis i tid för att bara gå på flyget och åka :D 
 
På Frankfurt flygplats kom jag på planer direkt efter jag hoppat av då det bara var en timme mellan planen. Väl på planet dock så var det 11/2 - 2 timmars försening efter vi redan boardat planet allihop. Bagagesystemet var nere på hela Frankfurt AirPort och de ville få med sig all vårt bagage innan vi lämnade. Det var tilll och med så kaptenen sa att nu är det bara 10 minuter kvar för vi fattas typ EN väska innan vi kan åka.
 
Landar i SFO och kommer igenom custom borders på 20 min (REKORD!!) :D Ska hämta upp min väska och den kommer aldrig på bandet. Sitter i 20 min och sen börjar flera fråga runt om vi också var på samma plan. Vi gick ihop och frågade vid informationen var dem var och tydligen var alla väskor kvar i Frankfurt, utom mitt....det var kvar i Stockholm...haha 
 
Helt seriöst satte vi på flyget i 2 timmar och väntade på allas bagage och sen fick dom inte med någons? Haha
 
Nu har det gått 20 timmar och inget bagage än! Vi får väl se hur detta slutar...To be Continued.
 
Kommentera inlägget här: