Ebba Johansson

time will tell, heaven or hell

Dag 2

Kategori: Dagligt skit

Idag hade vi bara planerat att se stanford-området och äta julbord såklart! På morgonen cyklade vi och handlade lite kläder till mig eftersom att jag fortfarande inte fått min resväska. Jag fick ut lite på reseförsäkringen så kunde handla ett par jeans, en tröja + tjocktröja och lite underkläder. Så skönt att byta om från joggingbyxor som man gått i i flera dygn. Kände mig som en ny människa. 

Men på tal om det. Vi handlade på något som heter target. Egentligen inte klädesaffär utan de har heminredning, elektronik mm. Så utbudet på kläderna var ju inte det bästa och storlekarna var bara 2xxxx nästan. Så alla kläder jag provade till en början var för stora. Fanns inga normal trosor och efter att letar efter ett tag kände jag bara för att ge upp. Var kanske inte på bästa humöret...haha. Trodde jag skulle få gå i mina joggingbyxor i flera dagar till. Men till slut hittade vi en liten hörna med fina kläder och efter mycket letande fick jag tag på alla kläder.

Vi lägger de i vår kundvagn med min ytterjacka och ryggsäck. Sen kommer vi på att vi skulle handla en gå-bort-present eftersom vi är bortbjudna imorgon. Så jag säger till Jesper att ställa kundvagnen här vid sidan så går vi och letar efter presenten. 

Vi hittar en present och går tillbaka. DÅ ÄR KUNDVAGNEN BORTA MED ALLA GREJER inkl mina egna och då rasade hela världen igen. Då tänkte jag bara att jag har inga kläder och nu har någon snott min ytterjacka också. Jag orkar inte!!! Haha...vi gick och letade överallt men till slut fick vi fråga. 
Då hade nån som jobbade där tyckt den stod i vägen och slängt ut alla grejerna i en hög på två olika ställen i affären. Tur det väl men vi var kanske borta i 7 minuter...

Vi åkte hem efter det och åt julmat med Sven som också bor här med oss. Han hade lagat Jansson och köttbullar och vi stod för äggen och sill? Haha...bra fördelat. Sen åkte vi iväg till stanford en sväng och gick runt där och kollade. Riktigt mäktigt. 

(null)     
Såhär ser det ut när man kommer fram mot området

(null)     
Stora byggnader. Denna är döpt efter familjen Wallenberg. Tornet till vänster heter Hoover Tower och är ett utkikstorn men tyvärr är det stängt under holidays. 


Kommentera inlägget här: